Water Day

Os alunos do 5º ano estudaram sobre a importância da água na composição do corpo humano, com o seu ciclo na natureza e como recurso virtual.

Em uma atividade de Ciências e Língua Inglesa, eles investigaram os itens do seu cotidiano relacionados à água, pesquisaram a quantidade aproximada de litros do seu uso pessoal e dos familiares e conheceram o conceito de água virtual, utilizada no processo de produção de bens e serviços.

Word Water Day

On 5th grade Science classes, students studied about the importance of water on their daily lives and the amount of water that makes up the human body, water cycle, and finally virtual water.

In order to deepen and raise awareness about this indispensable resource for life, in Science and English classes students investigated basic water-related items they have on a daily basis, researched approximately how many liters of water they and their family use everyday, as well as how much water is used for industrial production, services and processes - virtual water.